Aeroklub Novo mesto

Aeroklub ima skoraj 80-letno zgodovino.

Kaj moramo storiti zdaj, da ustvarimo trdno podlago za naslednjih 80 let in ob tem uživamo? Kako lahko klubu povrnemo in omogočimo, da drugi dobijo to, kar smo dobili mi?

 

Ohraniti moramo dobre prakse, odpraviti balast in uvesti novosti ter pripeljati klub v 21. stoletje. Opolnomočiti ljudi, da se vsak čuti slišan in podprt. Klub bo tak, kot si ga bomo ustvarili. Klub je seštevek vseh članov. Starejši in izkušeni morajo prenašati znanje na mlade, graditi na znanju in strokovnosti ter na mladih, da bo vse skupaj vzdržno. Fokus mora biti na letenju, zmanjšati pa bi morali birokracijo na minimum. Imeti moramo skupno vizijo in jo podpirati. Vse to pa moramo narediti na način, ki nam prinaša užitek in gradi dobre odnose.

Do leta 2028:

• Povečati članstvo iz sedanjih približno 60 na 80, pri čemer je poudarek na mladih, mlajših od 25 let. Pri tem igra pomembno vlogo tudi modelarska sekcija, ki naj pritegne najmlajše člane.

• Vzgojiti inštruktorje 2 PPL, 2 UL in 4 SPL. Čeprav nimamo lastnih šol za inštruktorje, se bodo te licence pridobile v sodelovanju s šolami, ki imajo to možnost, s pomočjo sredstev kluba. Potrebno pa je imeti lastno šolo za PPL, UL in SPL, da omogočimo nabiranje naleta in izkušenj članom.

• Zgraditi nov modularen hangar, ki bo dolgoročno zagotovil prostor za letala. Modularni pristop omogoča prilagajanje potrebam kluba, hkrati pa z najemom privablja zunanje pilote in pridobiva sredstva za sofinanciranje gradnje. Motorna letala se tako umaknejo iz poti gostov gostilne.

Do leta 2032:

• Povečati članstvo na 100, še vedno s poudarkom na mladih.

• Vsaj 50 % pilotov naj napreduje v novih licencah ali neformalnih oblikah. Letalska šola, inštruktorji in sekcije bodo definirali program napredovanja po pridobitvi osnovne licence, omogočili članom napredovanje po željenih poteh ter jim zagotovili izzive in dodatno znanje.

• Rešiti problem mehke steze, ki omejuje letenje, ter omogočiti letenje 365 dni v letu.

Do leta 2036:

• Povečati članstvo na 120, s poudarkom na mladih.

• Imeti 2 članska in 2 mladinska pilota med 3 v državi v različnih letalskih kategorijah. Seveda letalska tekmovanja niso vse in marsikoga ne zanimajo, je pa to nek dober motivator in gonilna sila po kvalitetnem letenju in bo dvignila nivo letenja posredno tudi tistim, ki ne tekmujejo.

• Posodobiti letalski park glede na potrebe, pri čemer je osnovni pogoj vsaj 200 ur letenja na letalo letno.

Ta vizija služi zgolj kot usmeritev, da vemo, zakaj počnemo, kar počnemo. Cilje bomo dosegli le, če vsak prispeva po svojih najboljših močeh in če je koristno za klub v teh smereh. Vsak naj najde svoj izziv v teh ciljih in s svojo idejo in realizacijo le te prispeva, da klub napreduje, ob tem pa uživamo.

Vse skupaj, lahko popišem z enim vodilom "Dobri odnosi in kvalitetno letenje.”

 

Staš Stankovič

predsednik Aerokluba Novo mesto

2024